Page 45 - Zsiráf Magazin - 2016. április
P. 45

rank Miller történetének egyik legnagyobb ereje, hogy drasztikusan be-

                     lenyúl a szuperhősökről kialakult megcsontosodott képbe. Superman
             F nem a megtestesült jóság mintaképe, hanem csak egy eszköz az ameri-
            kai kormány kezében, míg Batmannak nem csupán a sorra felbukkanó, egyre
            erősebb ellenfelek ellen kell megküzdenie, hanem az öregedéssel járó kihívások-

            kal és saját belső démonaival is. Bár a negyedik füzet végére minden a helyére
            kerül, nem lehetünk nyugodtak. Frank Miller fokról-fokra építi le a hagyományos
            szuperhőstörténetek jó-rossz elválasztására épülő morális kérdéseket. A The Dark
            Knight Returs főszereplője éppen emiatt maga Gotham városa és annak polgárai

            lesznek. Miller egy organikus világot teremt, ahol a közbeiktatott „média” paneleken
            folyamatosan megkapjuk a hősök tetteire adott reflexiókat is.












































                            laus Janson, underground stílusú rajzai és Lynn Varely színezése csak
                            tovább mélyítik ezt az éjsötét atmoszférát. Frank Miller ezzel a képregénnyel

                   K egy mérföldkövet alkotott nem csupán a Batman világán belül. A The Dark
                   Knight Returns a szintén '86-ban megjelenő Watchmennel kiegészülve kitágítot-
                   ta a képregény mint művészet határait és megnyitotta az utat a médium nagykorúvá
                   válásához.
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50