Page 32 - Zsiráf Magazin - 2016. március
P. 32
6
A tanulóévek után
Évtizedekig vezet a szakma elismerésétől
övezve egy filmstúdiót, – Dialóg a neve, ahol
– nem kis harc árán – egy sor, a magyar film-
művészet megújulásához hozzájáruló film
készül, Huszárik Zoltán Szindbád-ja vagy
a személyi kultuszt Makk Károly Szerelem
című filmje.
Közben a kor előre haladtával tanít is, a Szín-
ház és Filmművészeti Főiskolán.
Filmjeit a nézők imádják, soha nem panasz-
kodhatott arra, hogy nincs nézőjük. Annak
ellenére, hogy az egyiket gyilkos humoráért
és politikai merészségéért éveken keresztül
dobozban tartották.
Az anyai örökség
Adott egy népszerű írónő, akinek több mű-
véből is sikeres filmet forgattak, akinek hihe-
tetlen érzéke volt hozzá, hogy megragadja a
kor legérdekesebb konfliktusait. A fia minden
bizonnyal már a génjeiben hordozta ezt, s
ezért lett a magyar filmművészet talán legvi-
tatottabb, a mindenkori rendszer által sanda
szemekkel nézett, de a közönség által habo-
zás nélkül kedvelt rendezője. A nevéből alig-
ha jönnétek rá a rokonságra. Bacsó Péterről,
Palotai Boris fiáról van szó, aki édesanyja mű-
veihez közeli, de mégis egy másik műfajban
lett részese a magyar Pantheonnak.