Page 32 - Zsiráf Magazin - 2016. március
P. 32

6
















            A tanulóévek után

            Évtizedekig vezet a szakma elismerésétől
            övezve egy filmstúdiót, – Dialóg a neve, ahol
            – nem kis harc árán – egy sor, a magyar film-
            művészet megújulásához hozzájáruló film
            készül,  Huszárik Zoltán Szindbád-ja vagy
            a személyi kultuszt Makk Károly Szerelem
            című filmje.


            Közben a kor előre haladtával tanít is, a Szín-
            ház és Filmművészeti Főiskolán.
            Filmjeit a nézők imádják, soha nem panasz-
            kodhatott arra, hogy nincs nézőjük. Annak
            ellenére, hogy az egyiket gyilkos humoráért
            és politikai merészségéért éveken keresztül
            dobozban tartották.


            Az anyai örökség


            Adott egy népszerű írónő, akinek több mű-
            véből is sikeres filmet forgattak, akinek hihe-
            tetlen érzéke volt hozzá, hogy megragadja a
            kor legérdekesebb konfliktusait. A fia minden
            bizonnyal már a génjeiben hordozta ezt, s
            ezért lett a magyar filmművészet talán legvi-
            tatottabb, a mindenkori rendszer által sanda
            szemekkel nézett, de a közönség által habo-
            zás nélkül kedvelt rendezője. A nevéből alig-
            ha jönnétek rá a rokonságra. Bacsó Péterről,
            Palotai Boris fiáról van szó, aki édesanyja mű-
            veihez közeli, de mégis egy másik műfajban
            lett részese a magyar Pantheonnak.
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37