Page 42 - Zsiráf Magazin - 2018. március
P. 42
gyilkos tréfa brutális jelene- kísért. Vagyis, hogy a Sötét Lovag és
teit Bolland egyedi rajztech- a Gonosz Bohóc „egy rossz nap” tra-
k
ni
A ája teszi felejthetetlenné. gikus végkifejleteként ugyanannak
A figurák már-már barokkosan a karakternek két oldalát testesítik
kidolgozottak, remek fény-árnyék meg. Míg azonban a Batman meg-
hatásokkal megtámogatva. Legin- próbál ennek értelmet adni, addig
kább az arcoknál figyelhető meg Joker személyisége az abszurd ér-
Bolland karakteres rajztechnikája: telmetlenség felé fordult. A gyilkos
nincs két egyforma Joker, a bohóc tréfa utolsó jelenetében – egy nagy
minden egyes panelen az őrület verekedés után –, Batman meg-
más és más mimikájával és gesz- próbálja meggyőzni a Jokert, hogy
tusrendszerével dolgozik. még nincs késő a rehabilitációra.
Joker türelmesen végighallgatja,
oore és Bolland munkája szé- majd egy viccel válaszol, amiben
pen öregedett, harminc év két bolond próbál megszökni az el-
Mtávlatából is maradt rajta hús, megyógyintézetből. A hirtelen jött
amin az újabb alkotógenerációk el- szövetség azonban hamar szerte-
rágódhatnak inspiráció gyanánt. Tim foszlik, amikor rájönnek, hogy meg
Burton egy évvel a megjelenéstét kellene bízniuk a másikban. A vicc
követően az 1989-as Batman filmhez hallatán a komor tekintetű Batman
az eredettörténet szálat használta fel, szája előbb mosolyra húzódik,
Christopher Nolan A sötét lovagban majd a rabló és pandúr együtt
többek között a Batman Joker konf- röhögnek a sötétben. A groteszk
liktust. A kihallgatás jelenetben, ami jelenetben elmosódnak a határok,
a film fordulópontja, Moore szellem csak az abszurditás marad.