Page 15 - Zsiráf Magazin - 2019. május
P. 15

MILYEN SZAKMAI KÉPZÉSEK SZÜKSÉGE-                 A JÖVŐ VÁLTOZÁSAI, TECHNOLÓGIAI
                SEK AHHOZ, HOGY VALAKI ELHELYEZ-                  ÚJÍTÁSAI, AKÁR, HA A ROBOTIKÁRA,
                KEDHESSEN  EBBEN  A  SZEKTORBAN?                  A MESTERSÉGES INTELLIGENCIA KU-
                MILYEN FELTÉTELEKNEK KELL MEGFE-                  TATÁSRA GONDOLUNK, MILYEN VÁL-
                LELNI?                                            TOZÁSOKAT HOZHAT AZ ENERGIATER-
                                                                  MELÉSBEN? HOGYAN ALAKULHATNAK
            A magas szintű szakmai képzésen túl az érett-         ÁT A SZAKMÁK EBBEN A SZEKTORBAN?
            ségi és angol nyelvtudás fontos. Utóbbihoz
            a vállalat is nyújt folyamatos támogatást. Ná- Sokan nem hiszik el, vagy nem gondolnak
            lunk alapvetően vannak erős és gyenge ára- bele, de a manapság olyan divatos kifejezés,
            mú villamos szakemberek, informatikusok,  mint a „digitalizáció” nálunk az erőműben már
            illetve gépész és hőerőgépész kollégák mind  vagy húsz éve elkezdődött. Az erőműben
            az üzemeltetés, mind a karbantartási oldalon.  majdnem minden szelep és kapcsoló táv-
            A fluktuáció kicsi, munkatársaink több mint  vezérelt, így egy hétvégi műszakban három
            fele már 20 éve itt dolgozik ennél a cégnél,  ember képes a vezénylőből minden feladatot
            úgy tűnik, megtalálták a számításukat.            megoldani. Természetesen a mobil eszközök
                                                              terjedése a fogyasztói oldalon sok változást
                                                              hozhat, főleg az értékesítés és ügyfél kapcso-
                                                              latokban, de ennek hatása a termelői oldalon
                                                              véleményem szerint korlátozott.  A mestersé-
                                                              ges intelligencia alkalmazására az első pró-
                                                              bálkozások már elindultak, mi például ilyen
                                                              technológia alkalmazásával próbáljuk előre
                                                              jelezni a villamos rendszer következő állapo-
                                                              tát a következő néhány másodperce, így ja-
                                                              vítva a reakciókat a fogyasztói ingadozásokra.
                                                              Hogy mit hoz a jövő, persze nem tudhatjuk,
                                                              minden esetre kíváncsian állunk elébe.
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20