Page 36 - Zsiráf Magazin - 2019. március
P. 36

TECHNOLÓGIA














            MI A MCDONALD’SBAN                                ÖRÖKRE ELTŰNHET A CSOKOLÁDÉ?
            A McDonald’s a gépi mélytanulásra támasz- Addig együnk csokoládét, ameddig még
            kodva olyan ajánlatokat készül megjeleníteni  megtehetjük, ugyanis a klímaváltozás követ-
            a vendégeinek, amiket biztosan megvesznek.  keztében a tudósok szerint mintegy 35 év
            Amikor az ember beáll a McDonalds drive- múlva már nem lehet kakaócserjét ültetni,
            thrujához, hatalmas táblák fogadják, amelyek  és nem lesz miből előállítani a csokoládét.
            az épp akciós kínálatot, vagy a legnépszerűbb  A növény nagyon speciális körülményeket
            ajánlatokat hirdetik. A jövőben viszont egy fo- igényel, és csak az Egyenlítőtől 10 fokkal
            lyamatosan változó, és az aktuális vásárlóra  északra és délre, meleg és párás területeken
            szabott „étlappal” állhat elő a gyorsétterem.  érdemes foglalkozni vele. Ráadásul szereti
            A rendszer olyan tényezőket is figyelembe  az árnyékos, szélvédett helyet is. A tudósok
            vesz majd az ajánlat összeállításánál, mint  ezért megvizsgáltak 294 kakaótermő terüle-
            az időjárás, a napszak, a helyi események,  tet, és megállapították, hogy a termőhelyek
            a forgalom az étteremben és a közeli uta- 89,5 százaléka 2050 után már nem fog ren-
            kon, a korábbi értékesítési adatok, valamint  delkezni a szükséges feltételekkel. A tudósok
            a népszerű ételek, de azt is számításba veszi  egyetlen lehetősége a génmódosítás lenne,
            majd, hogy az éppen aktuális vásárló mit ren- vagy más technológiát kell találni a kakaóbab
            del tőlük.                                        termesztésére.























            OKOSSZEMÜVEG A HUAWEI-TŐL
            Az okosszemüvegek a technológiai vállalatok
            egyelőre nem túl sikeres termékei. Elég csak
            a Google Projekt Glass fejlesztésére gondol-
            ni, amely néhány év után egyszerűen meg-
            bukott. Azóta mások is elkezdtek velük kísér-
            letezni, most pedig új versenyző, a Huawei
            gondolta úgy, hogy érdemes beszállni.
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41