Page 36 - Zsiráf Magazin - 2019. március
P. 36
TECHNOLÓGIA
MI A MCDONALD’SBAN ÖRÖKRE ELTŰNHET A CSOKOLÁDÉ?
A McDonald’s a gépi mélytanulásra támasz- Addig együnk csokoládét, ameddig még
kodva olyan ajánlatokat készül megjeleníteni megtehetjük, ugyanis a klímaváltozás követ-
a vendégeinek, amiket biztosan megvesznek. keztében a tudósok szerint mintegy 35 év
Amikor az ember beáll a McDonalds drive- múlva már nem lehet kakaócserjét ültetni,
thrujához, hatalmas táblák fogadják, amelyek és nem lesz miből előállítani a csokoládét.
az épp akciós kínálatot, vagy a legnépszerűbb A növény nagyon speciális körülményeket
ajánlatokat hirdetik. A jövőben viszont egy fo- igényel, és csak az Egyenlítőtől 10 fokkal
lyamatosan változó, és az aktuális vásárlóra északra és délre, meleg és párás területeken
szabott „étlappal” állhat elő a gyorsétterem. érdemes foglalkozni vele. Ráadásul szereti
A rendszer olyan tényezőket is figyelembe az árnyékos, szélvédett helyet is. A tudósok
vesz majd az ajánlat összeállításánál, mint ezért megvizsgáltak 294 kakaótermő terüle-
az időjárás, a napszak, a helyi események, tet, és megállapították, hogy a termőhelyek
a forgalom az étteremben és a közeli uta- 89,5 százaléka 2050 után már nem fog ren-
kon, a korábbi értékesítési adatok, valamint delkezni a szükséges feltételekkel. A tudósok
a népszerű ételek, de azt is számításba veszi egyetlen lehetősége a génmódosítás lenne,
majd, hogy az éppen aktuális vásárló mit ren- vagy más technológiát kell találni a kakaóbab
del tőlük. termesztésére.
OKOSSZEMÜVEG A HUAWEI-TŐL
Az okosszemüvegek a technológiai vállalatok
egyelőre nem túl sikeres termékei. Elég csak
a Google Projekt Glass fejlesztésére gondol-
ni, amely néhány év után egyszerűen meg-
bukott. Azóta mások is elkezdtek velük kísér-
letezni, most pedig új versenyző, a Huawei
gondolta úgy, hogy érdemes beszállni.