Page 39 - Zsiráf Magazin - 2019. szeptember
P. 39
A divatos hölgyek pedig már vásárolhatták Ha valakinek az öregedés okozott gondot,
a nagy világmárkák kozmetikumait is. Lehe- választhatta a paraffin kezelést, melynek so-
tett Nivea krémet kapni, de a Pond’s Cold rán paraffint fecskendeztek a bőr alá, ami
Creamje, a Palmolive szappanja az alap- feltöltötte a ráncokat és a beesett arcot. Elő-
darabok közé tartozott. Sőt léteztek már fordult azonban, hogy a beavatkozás nem
Guerlain, Bourjois, Elizabeth Arden termé- a várt eredményt hozta. Ilyenkor a szeren-
kek is. Az 1930-ban piacra dobott Max Factor csétlen vendég ellátogathatott egy plaszti-
alapozókrémje is kapható volt a pesti drogé- kai sebészhez, aki ekkor már képes volt egy
riákban, mint szenzációs újdonság. hatékony orrplasztikára. A kor híres plasztikai
sebészének, Dr. Ertl Jánosnak a tevékenysé-
A 20-as évekre a sminkelés általánossá vált, géhez az első világháború szörnyű sérülést
és a kevésbé jómódúak is találtak maguknak szenvedett katonai adtak lendületet. A 30-as
szemceruzát és rúzst a piacon. évekre ezek a páciensek elfogytak, így a dok-
tor egy könyvecskében kezdte népszerűsíteni
a tevékenységét. A könyvből megtudhatjuk,
hogy Ertl doktor vállal orr- és fülműtéteket,
emlőplasztikát, ráncfelvarrást és hasfelvarrást.
A mellműtét ekkoriban még a mellkisebbítést
jelentette a zsírállomány eltávolításával. Per-
sze ezek a beavatkozások még messze nem
voltak olyan népszerűek mint ma.
KOZMETIKAI KEZELÉSEK
Ha valakinek bőrproblémái voltak, az első
körben a női lapok bőrápolással foglalkozó
rovataiban kaphatott tanácsot a gondjaira,
ahol bőrgyógyász válaszolt az olvasók kér-
déseire. Ha ennél súlyosabb volt a gond,
akkor a hölgyek felkereshették a Kozme-
tikai Intézetet, ahol képzett szakemberek
meghatározták a vendég bőrtípusát, aján-
lottak számukra krémeket, kezeléseket.