Page 9 - Zsiráf Magazin - 2016. április
P. 9

NEGYEDIK ALKALOMMAL RENDEZTE MEG AZ ANGOLTANÁROK NEMZETKÖZI EGYESÜ-
            LETE (IATEFL–HUNGARY)  AZ AKADÉMIAI KIADÓVAL KARÖLTVE A HAZAI SZÓTÁRKÉSZÍ-
            TÉS KIEMELKEDŐ ALAKJÁNAK, ORSZÁGH LÁSZLÓNAK A TISZTELETÉRE LÉTREHOZOTT
            ANGOL NYELVI VERSENYT. A MEGMÉRETTETÉSEN ÁLTALÁNOS ÉS KÖZÉPISKOLÁS DIÁ-
            KOK INDULHATTAK 3-3 FŐS CSAPATOKKAL, AKIK LEHETŐSÉGET KAPTAK ARRA, HOGY
            TÖBB FORDULÓN KERESZTÜL ELSAJÁTÍTSÁK A CSAPATMUNKA ÉS A VERSENYZÉS ÖRÖ-
            MEIT ÉS KIHÍVÁSAIT, ÉS JOBBAN ELMÉLYEDJENEK AZ ANGOL NYELV REJTELMEIBEN.
            AZ ÁLTALÁNOS ISKOLÁSOK VERSENYÉT A LAJOSMIZSEI FEKETE ISTVÁN SPORTISKOLAI
            ÁLTALÁNOS ISKOLA EMERALD NÉVRE HALLGATÓ CSAPATA NYERTE – TAGJAI PESTI

            PÉTER, PASKA RITA, LABÁT VIVIEN, FELKÉSZÍTŐ TANÁRUK ADONYI GABRIELLA –, MÍG
            A KÖZÉPISKOLÁS KATEGÓRIÁBAN A BONYHÁDI PETŐFI SÁNDOR EVANGÉLIKUS GIM-
            NÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM DIÁKJAI ÉS CSAPATUK A TEAM 10 BIZONYULT A LEGJOBBNAK
            – NÉV SZERINT KEREKES TÍMEA, HÚS LUCA, FREI KATA, FELKÉSZÍTŐ TANÁRUK TÚRI
            KRISZTINA. MAGAZINUNK A NYERTESEKKEL BESZÉLGETETT.






                      HOGYAN KÉSZÜLTETEK A  említeni, hogy a versenyen való jó szereplés
            ZS VERSENYRE?                                     nem valósulhatott volna meg Friedszám Edit
                                                              és Túri Krisztina tanárnők nélkül, akik mind-
            Kerekes Tímea: A versenyt az angoltaná- ketten hozzájárultak jelenlegi angoltudásunk
            runk Friedszám Edit tanárnő javasolta. Az első  kialakulásához.
            fordulót az iskolában csináltuk meg egyik dél-

            után, közösen összeülve; a második forduló-
                                                              Túri Krisztina: A diákok megkeresésének na-
            ra, azaz a videóra való készülés már lényege-
                                                              gyon örültem, mert tudvalevő volt számomra,
            sen több volt, ugyanis sokat gondolkoztunk
                                                              hogy motiváltak és jól terhelhetők, hiszen isko-
            a szavak összeállításán, hogy minél többet el
                                                              la szinten is több versenyben és programban
            tudjunk mondani. Beszereztük a díszleteket,
                                                              érdekeltek. Márpedig az inspiráció az egyik
            majd nekiálltunk gyakorolni. Először csak fel-
                                                              legnagyobb hajtóerő cselekvéseink mögött, s
            olvastuk, majd le is mértük időre. És addig-
                                                              ha ez létezik, úgy vélem előbbre haladhatunk,
            addig bővítettük rövidebb szavakkal a listánkat
                                                              esetleg siker is koronázhatja tetteinket.
            míg bele nem fértünk az időbe.


            Hús Luca: A versenyre való felkészülés több- Emerald: Az előző tanévben is részt vet-
            nyire együtt, az iskolában zajlott. A tanórák  tünk az Akadémia Kiadó versenyén, de akkor
            után találkoztunk, s egyeztettük az ötleteket,  sajnos nem jutottunk tovább a 2. fordulóba.
            gondolatokat. A második forduló előtt külön- Nagyon tetszettek a feladatok, sok érdekes
            böző könyveket olvasva, valamint az internetet  információt szereztünk a verseny során. Ma-

            böngészve igyekeztünk szókincsünket bőví- gabiztosabbá váltunk a szótárhasználatban és
            teni, hogy ezt utána a videóban is kamatoz- megtanultuk, hogy mi a különbség a nyomta-
            tathassuk. Fontosnak tartjuk azonban meg- tott és az elektronikus szótárhasználat között.
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14