Page 18 - Zsiráf Magazin - 2016. június
P. 18

4

            Száraz lábbal az építészetben






                      zárazépítészeti centrum – olvasom
                      a hirdetést. Mi a csuda ez? A nedves
            S építészet feltehetően gátak, csator-
            nák létrehozásával foglalkozik. De mit csinál-
            nak a száraz építészek? Szárazon építenek.
            Régebben a kőműves szakma nem éppen a
            „szárazság” fogalmával függött össze, ittak
            bizony a derék falazók s nem csak vizet, bár
            ebben a kefekötők vezettek. Mérnök baráta-
            im felvilágosítottak, ez az építészet azon ága,
            amely nem használ folyadékot házak, belső
            terek konstruálásához. Vagyis szárazon épít.
            Hogy száraz bőrrel megússzuk.










                       Egy fura reklám                                   Repülj szó és…






                          ipillantok a  kocsiból és megragad               elhajtok a Megyeri hídra. Elsuhan
                          az ínycsiklandó reklám: Legyen Ön                mellettem a tábla „Légies kénye-

            K is jót evő! Egyek jót? Új étterem?  F lem”. Eszembe jut legutolsó lon-
            Hm… nem rossz tanács. Közelebb kerülve látom,  doni utam. Egy fapados járaton. Az előttem
            hogy rosszul olvastam, helyesen: „Legyen ön is  ülő óriásbébi hátra dőlt, térdem a fülemhez
            jótevő!” És hozzá egy kutya képe. Miféle jótevő  szorult. A stewardes ebédnyi összegért kínált
            legyek. Eszembe jut Bertold Brecht klasszikus  gyanús külsejű szendvicset. Nocsak, mégis
            darabja a „Jó embert keresünk”, amelyben  van „légies kényelem”. Talán egy új légitársa-
            három istenség lejön a földre szállást keresni,  ság tér vissza a békeidők etetős-itatós röpkö-
            de a sok „jóember” közül csak egy rosszlány  déseihez?
            szolgál nekik fedéllel. Lám, milyen kevés jó
            ember van a világon s nem mindig az a jó,                    évednek. Ez egy új cipőmárka be-
            akit annak hiszünk. Vajon minden jótevő jó                   harangozója. Ami légiesen kényel-
            ember? Még közelebb érve látom, a reklám T mes. Röpködhetünk benne.
            adakozásra serkent. Nem lett volna egysze-
            rűbb: „adakozz” vagy „segítsd az árva, ma-
            gukra hagyott állatokat”. Ezután újabb meg-
            döbbenés. Van egészséges étkezésre felhívó
            változata is a szlogennek, tehát mégis csak
            lehetek „jót evő” is.
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23