Page 19 - Zsiráf Magazin - 2016. június
P. 19
4
Száraz lábbal az építészetben A legolcsóbb vásárlás
zárazépítészeti centrum – olvasom indenki szeretne minél jobb
a hirdetést. Mi a csuda ez? A nedves áron minél jobb áruhoz jut-
S építészet feltehetően gátak, csator- M ni. A nagy árudömpingben és
nák létrehozásával foglalkozik. De mit csinál- versenyben a boltok egymást előzve ígér-
nak a száraz építészek? Szárazon építenek. getnek – alul. Diszkont (discount), kiárusítás
Régebben a kőműves szakma nem éppen a (sale) szinte mindenütt, a gyengébbek kedvé-
„szárazság” fogalmával függött össze, ittak ért még gyakran angolul is megerősítve. Ha-
bizony a derék falazók s nem csak vizet, bár nem egy csepeli áruház még ezen is túl tesz.
ebben a kefekötők vezettek. Mérnök baráta- Csalogató reklámja egyedülálló lehetőségre
im felvilágosítottak, ez az építészet azon ága, ösztönöz. Behajt, felpakol, kihajt – csalogat a
amely nem használ folyadékot házak, belső felirat. Remek! Csak begördülök, felpakolok
terek konstruálásához. Vagyis szárazon épít. mindent, mi szem-szájnak ingere s már lép-
Hogy száraz bőrrel megússzuk. hetek is a gázra. Fizetés pedig sehol. Ám ki kell
ábrándítani az olvasót, sajnos a reklám valódi,
viszont a lehetőség csak az álmainkban él.
Nyugodtan hajtsanak be, de a pénztárca, a
hitelkártya azért legyen kéznél.
Egy fura reklám Repülj szó és… Ínycsiklandó vendéglátás
ipillantok a kocsiból és megragad elhajtok a Megyeri hídra. Elsuhan akaros faépület az országút men-
az ínycsiklandó reklám: Legyen Ön mellettem a tábla „Légies kénye- tén. Hívogató cégtábla, gyere be,
K is jót evő! Egyek jót? Új étterem? F lem”. Eszembe jut legutolsó lon- T ülj le, harapj valamit, hajts fel egy
Hm… nem rossz tanács. Közelebb kerülve látom, doni utam. Egy fapados járaton. Az előttem italt. Hanem a név, Sakáltanya. Már látom
hogy rosszul olvastam, helyesen: „Legyen ön is ülő óriásbébi hátra dőlt, térdem a fülemhez magam előtt a további, horrorisztikus elne-
jótevő!” És hozzá egy kutya képe. Miféle jótevő szorult. A stewardes ebédnyi összegért kínált vezésű vendéglátóipari intézményeket: Pat-
legyek. Eszembe jut Bertold Brecht klasszikus gyanús külsejű szendvicset. Nocsak, mégis kányfészek, Egérlyuk, Görényodú. Miközben
darabja a „Jó embert keresünk”, amelyben van „légies kényelem”. Talán egy új légitársa- a kocsival továbbrobogok – hát persze, hogy
három istenség lejön a földre szállást keresni, ság tér vissza a békeidők etetős-itatós röpkö- nem néztem be –, hölgy útitársam azon töri
de a sok „jóember” közül csak egy rosszlány déseihez? a fejét, milyen nevet adhat a presszónak, ahol
szolgál nekik fedéllel. Lám, milyen kevés jó életük második fénykorát élő barátnőivel ta-
ember van a világon s nem mindig az a jó, évednek. Ez egy új cipőmárka be- lálkozgat. Banyatanya – vágja ki a látottaktól
akit annak hiszünk. Vajon minden jótevő jó harangozója. Ami légiesen kényel- megihletve. A seprőket kéretik kint hagyni a
ember? Még közelebb érve látom, a reklám T mes. Röpködhetünk benne. ruhatárban.
adakozásra serkent. Nem lett volna egysze-
rűbb: „adakozz” vagy „segítsd az árva, ma- upus in fabula” „farkast emleget-
gukra hagyott állatokat”. Ezután újabb meg- nek”– mondanák a régi latinok, s
á
l
döbbenés. Van egészséges étkezésre felhívó „L m, meg is jelent – mindkét elne-
változata is a szlogennek, tehát mégis csak vezés több éttermet is takar.
lehetek „jót evő” is.