Page 19 - Zsiráf Magazin - 2016. június
P. 19

4

 Száraz lábbal az építészetben  A legolcsóbb vásárlás






 zárazépítészeti centrum – olvasom   indenki  szeretne  minél  jobb
 a hirdetést. Mi a csuda ez? A nedves   áron minél jobb áruhoz jut-
 S építészet feltehetően gátak, csator-  M ni. A nagy árudömpingben és
 nák létrehozásával foglalkozik. De mit csinál-  versenyben a boltok egymást előzve ígér-
 nak a száraz építészek? Szárazon építenek.   getnek – alul. Diszkont (discount), kiárusítás
 Régebben a kőműves szakma nem éppen a   (sale) szinte mindenütt, a gyengébbek kedvé-
 „szárazság” fogalmával függött össze, ittak   ért még gyakran angolul is megerősítve. Ha-
 bizony a derék falazók s nem csak vizet, bár   nem egy csepeli áruház még ezen is túl tesz.
 ebben a kefekötők vezettek. Mérnök baráta-  Csalogató reklámja egyedülálló lehetőségre
 im felvilágosítottak, ez az építészet azon ága,   ösztönöz. Behajt, felpakol, kihajt – csalogat a
 amely nem használ folyadékot házak, belső   felirat. Remek! Csak begördülök, felpakolok
 terek konstruálásához. Vagyis szárazon épít.   mindent, mi szem-szájnak ingere s már lép-
 Hogy száraz bőrrel megússzuk.  hetek is a gázra. Fizetés pedig sehol. Ám ki kell
            ábrándítani az olvasót, sajnos a reklám valódi,
            viszont a lehetőség csak az álmainkban él.
            Nyugodtan hajtsanak be, de a pénztárca, a
            hitelkártya azért legyen kéznél.


 Egy fura reklám  Repülj szó és…                                  Ínycsiklandó vendéglátás






 ipillantok a  kocsiból és megragad   elhajtok a Megyeri hídra. Elsuhan   akaros faépület az országút men-
 az ínycsiklandó reklám: Legyen Ön   mellettem a tábla „Légies kénye-    tén. Hívogató cégtábla, gyere be,
 K is jót evő! Egyek jót? Új étterem?  F lem”. Eszembe jut legutolsó lon-  T ülj le, harapj valamit, hajts fel egy

 Hm… nem rossz tanács. Közelebb kerülve látom,  doni utam. Egy fapados járaton. Az előttem   italt. Hanem a név,  Sakáltanya.  Már  látom
 hogy rosszul olvastam, helyesen: „Legyen ön is  ülő óriásbébi hátra dőlt, térdem a fülemhez   magam előtt a további, horrorisztikus elne-
 jótevő!” És hozzá egy kutya képe. Miféle jótevő  szorult. A stewardes ebédnyi összegért kínált   vezésű vendéglátóipari intézményeket: Pat-
 legyek. Eszembe jut Bertold Brecht klasszikus  gyanús külsejű szendvicset. Nocsak, mégis   kányfészek, Egérlyuk, Görényodú.  Miközben
 darabja a „Jó embert keresünk”, amelyben  van „légies kényelem”. Talán egy új légitársa-  a kocsival továbbrobogok – hát persze, hogy
 három istenség lejön a földre szállást keresni,  ság tér vissza a békeidők etetős-itatós röpkö-  nem néztem be –, hölgy útitársam azon töri
 de a sok „jóember” közül csak egy rosszlány  déseihez?       a fejét, milyen nevet adhat a presszónak, ahol
 szolgál nekik fedéllel. Lám, milyen kevés jó                 életük második fénykorát élő barátnőivel ta-
 ember van a világon s nem mindig az a jó,   évednek. Ez egy új cipőmárka be-  lálkozgat. Banyatanya – vágja ki a látottaktól
 akit annak hiszünk. Vajon minden jótevő jó   harangozója. Ami légiesen kényel-  megihletve. A seprőket kéretik kint hagyni a
 ember? Még közelebb érve látom, a reklám T mes. Röpködhetünk benne.   ruhatárban.
 adakozásra serkent. Nem lett volna egysze-
 rűbb: „adakozz” vagy „segítsd az árva, ma-                              upus in fabula” „farkast emleget-
 gukra hagyott állatokat”. Ezután újabb meg-                             nek”– mondanák a régi latinok, s
                                                                          á
                                                                         l
 döbbenés. Van egészséges étkezésre felhívó                  „L m, meg is jelent – mindkét elne-
 változata is a szlogennek, tehát mégis csak                  vezés több éttermet  is takar.
 lehetek „jót evő” is.
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24