Page 46 - Zsiráf Magazin - 2016. június
P. 46

4
















                         MILYEN JELLEGŰ TUDÁSRA
                         TETTÉL SZERT EGYETEMI TA-
            ZS NULMÁNYAID ALATT? MILYEN
            TÍPUSÚ ÓRÁID VOLTAK?

                              Elsősorban a sokszínű tech-
                              nikai  tudást  emelném  ki.
            PSZ Egyetemen a kézi fázisraj-
            zolást digitális táblára cserélhettem, ami sok
            szempontból praktikusabb. Továbbá a digitá-
            lis stúdiumok nevezetű órám keretein belül
            volt lehetőségem a különböző animációs,
            illetve  utómunka  szoftvereket  mélyebben
            megismerni. Az alapszak célja az, hogy min-
            denki kipróbálja magát a szakma különböző
            területein, és képes legyen eldönteni, hogy
            mi áll hozzá legközelebb. Én ezekből a fel-
            adatokból jöttem rá, hogy imádok animálni
            szoftvertől és technikától függetlenül, bár a                  VANNAK OLYAN KORÁBBI
            2D-t részesítem előnyben és természetesen a                    MUNKÁID, AMELYEK VALAMI-
            bábot. A bábkészítést különösen meditatívnak      ZS ÉRT KÖZEL ÁLLNAK A SZÍVED-
            találtam, hiszen egész nap gép előtt ülünk,       HEZ?
            így amikor az óra keretein belül beültünk fa-
            rigcsálni, ragasztgatni, fűrészelni és az alko-                     Bármiből  ki  lehet  hozni
            tásunk kézzel foghatóvá vált, az egészen más                        olyan  minőségű  munkát,
            élmény volt. Részben ezért is választottam a     PSZ ami aztán a portfóliód ékét
            diplomafilmemhez a bábot, mint technikát.         képezheti vagy a diploma után komoly gyár-
            Továbbá azt értékeltem leginkább, hogy min-       tási folyamatok elindítója lehet. Nekem az
            denkinek a saját hangját, stílusát próbálták ki-  egyik személyes kedvencem a Let’s play című
            bontakoztatni, hogy magához képest fejlőd-        animációsfilmem. Tervezés órán az önport-
            jön szakmailag.                                   ré feladatot kaptuk, amelynek lényege, hogy
                                                              készítsünk valami személyeset, vagy vegyük
                                                              elő olyan már régóta a fiókban porosodó öt-
                                                              letünket, amit eddig sosem volt lehetőségünk
                                                              vagy időnk megvalósítani. A Let’s play egy út-
                                                              keresés története, ami egy figura és egy lép-
                                                              cső harmóniáját illetve annak hiányát mutatja
                                                              be. Nem szántam neki semmilyen nagyobb
                                                              volumenű  mondanivalót,  inkább  terápiás
                                                              jellegűnek éreztem, mintha kirajzolnám ma-
                                                              gamból a gondolataimat.
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51