Page 46 - Zsiráf Magazin - 2016. június
P. 46
4
MILYEN JELLEGŰ TUDÁSRA
TETTÉL SZERT EGYETEMI TA-
ZS NULMÁNYAID ALATT? MILYEN
TÍPUSÚ ÓRÁID VOLTAK?
Elsősorban a sokszínű tech-
nikai tudást emelném ki.
PSZ Egyetemen a kézi fázisraj-
zolást digitális táblára cserélhettem, ami sok
szempontból praktikusabb. Továbbá a digitá-
lis stúdiumok nevezetű órám keretein belül
volt lehetőségem a különböző animációs,
illetve utómunka szoftvereket mélyebben
megismerni. Az alapszak célja az, hogy min-
denki kipróbálja magát a szakma különböző
területein, és képes legyen eldönteni, hogy
mi áll hozzá legközelebb. Én ezekből a fel-
adatokból jöttem rá, hogy imádok animálni
szoftvertől és technikától függetlenül, bár a VANNAK OLYAN KORÁBBI
2D-t részesítem előnyben és természetesen a MUNKÁID, AMELYEK VALAMI-
bábot. A bábkészítést különösen meditatívnak ZS ÉRT KÖZEL ÁLLNAK A SZÍVED-
találtam, hiszen egész nap gép előtt ülünk, HEZ?
így amikor az óra keretein belül beültünk fa-
rigcsálni, ragasztgatni, fűrészelni és az alko- Bármiből ki lehet hozni
tásunk kézzel foghatóvá vált, az egészen más olyan minőségű munkát,
élmény volt. Részben ezért is választottam a PSZ ami aztán a portfóliód ékét
diplomafilmemhez a bábot, mint technikát. képezheti vagy a diploma után komoly gyár-
Továbbá azt értékeltem leginkább, hogy min- tási folyamatok elindítója lehet. Nekem az
denkinek a saját hangját, stílusát próbálták ki- egyik személyes kedvencem a Let’s play című
bontakoztatni, hogy magához képest fejlőd- animációsfilmem. Tervezés órán az önport-
jön szakmailag. ré feladatot kaptuk, amelynek lényege, hogy
készítsünk valami személyeset, vagy vegyük
elő olyan már régóta a fiókban porosodó öt-
letünket, amit eddig sosem volt lehetőségünk
vagy időnk megvalósítani. A Let’s play egy út-
keresés története, ami egy figura és egy lép-
cső harmóniáját illetve annak hiányát mutatja
be. Nem szántam neki semmilyen nagyobb
volumenű mondanivalót, inkább terápiás
jellegűnek éreztem, mintha kirajzolnám ma-
gamból a gondolataimat.