Page 49 - Zsiráf Magazin - 2016. június
P. 49
6
MILYENNEK KELL ELKÉPZELNI HA ELKÉSZÜL A FILMED, AKKOR
EGY BÁBANIMÁCIÓS FILM FOR- VANNAK VELE TOVÁBBI CÉLJA-
ZS GATÁSÁT? ZS ID IS, MINT PÉLDÁUL FESZTI-
VÁLRA NEVEZNI?
A bábanimáció sok szem-
pontból macerásabb, mert Mindenképp szeretném
PSZ eszköz- és helyigényes. Kell fesztiváloztatni, hogy minél
először is egy állandó helyszín, ahol forgatha- PSZ több helyen megismerjék a
tunk és építhetünk, kellenek a forgatási eszkö- filmet és remélem, hogy a történet is eléri a
zök, mint például a kamera és természetesen célját. Továbbá mivel a forgatásról rengeteg
az anyag, amiből megépítjük a bábokat. So- drótunk megmaradt, szeretnék a film minél
káig ezek hiánya miatt nem tudtunk elindulni szélesebb körű megismertetése céljából ins-
a gyártással, de jelenleg már a forgatás végé- tallációkat készíteni a történet egyes fázisairól,
nél tartunk, párhuzamosan pedig az utómun- amelyeket szintén kiállítunk.
kával is foglalkozunk.
A főszereplő egy kimondottan erre kifejlesz-
tett báb armatúra, amelynek gömbcsuklós
ízületei lehetővé teszik a precízebb mozga-
tást. Mivel minden a levegőben játszódik, zöld
háttér előtt forgatjuk a snitteket, így ki tudjuk
lyukasztani és a digitálisan kompozitált térben
úgy helyezzük, ahogyan szeretnénk.
A forgatás egyfajta kényszerhelyzet elé állí-
tott minket, mert muszáj volt ott lennünk a
helyszínen és nem mehettünk el addig, amíg
kész nem volt. Félő volt, hogy a figura más-
napra elmozdul, vagy bármilyen katasztrófa
történhet ami miatt újra kell venni az egészet.
Azonban ez a helyzet úgy gondolom inkább
előnyünkre, mint hátrányunkra vált, mert a
felvétel mindig megvolt aznap, ütemszerűen
tudtunk haladni.