Page 49 - Zsiráf Magazin - 2016. június
P. 49

6
















 MILYENNEK KELL ELKÉPZELNI   HA ELKÉSZÜL A FILMED, AKKOR
 EGY BÁBANIMÁCIÓS FILM FOR-  VANNAK VELE TOVÁBBI CÉLJA-
 ZS GATÁSÁT?   ZS ID IS, MINT PÉLDÁUL FESZTI-
            VÁLRA NEVEZNI?
 A bábanimáció sok szem-
 pontból macerásabb, mert     Mindenképp  szeretném
 PSZ eszköz- és helyigényes. Kell   fesztiváloztatni, hogy minél
 először is egy állandó helyszín, ahol forgatha-  PSZ több helyen megismerjék a
 tunk és építhetünk, kellenek a forgatási eszkö-  filmet és remélem, hogy a történet is eléri a
 zök, mint például a kamera és természetesen   célját. Továbbá mivel a forgatásról rengeteg
 az anyag, amiből megépítjük a bábokat. So-  drótunk megmaradt, szeretnék a film minél
 káig ezek hiánya miatt nem tudtunk elindulni   szélesebb körű megismertetése céljából ins-
 a gyártással, de jelenleg már a forgatás végé-  tallációkat készíteni a történet egyes fázisairól,
 nél tartunk, párhuzamosan pedig az utómun-  amelyeket szintén kiállítunk.
 kával is foglalkozunk.

 A főszereplő egy kimondottan erre kifejlesz-
 tett báb armatúra, amelynek gömbcsuklós
 ízületei lehetővé teszik a precízebb mozga-
 tást. Mivel minden a levegőben játszódik, zöld
 háttér előtt forgatjuk a snitteket, így ki tudjuk
 lyukasztani és a digitálisan kompozitált térben
 úgy helyezzük, ahogyan szeretnénk.


 A forgatás egyfajta kényszerhelyzet elé állí-
 tott minket, mert muszáj volt ott lennünk a
 helyszínen és nem mehettünk el addig, amíg
 kész nem volt. Félő volt, hogy a figura más-
 napra elmozdul, vagy bármilyen katasztrófa
 történhet ami miatt újra kell venni az egészet.
 Azonban ez a helyzet úgy gondolom inkább
 előnyünkre, mint hátrányunkra vált, mert a
 felvétel mindig megvolt aznap,  ütemszerűen
 tudtunk haladni.
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54