Page 15 - Zsiráf Magazin - 2016. március
P. 15
iákként nem igazán vannak emlékeim olyan ismeretterjesztő tanórákról, ahol komolyan
Dfoglalkoztunk volna a droghasználattal és következményeivel. A biológiakönyvben is át-
lapoztunk rajta, igaz, tényleg csak apró betűs részként foglalkozott vele a tananyag. Az iskola
védőnője egyetlen egyszer tartott prevenciós előadást, aminek nem volt túl nagy sikere,
ugyanis az osztályfőnöki óra elején negyed órában ledarálta a kötelező köröket. Így feltet-
tem magamnak a kérdést, vajon mennyit tudhat valójában a 12-18 éves korosztály a témáról?
z általános meggyőződésem, hogy a tanulók tisztában vannak a drogok káros hatásaival
Aés azzal, hogy használatuk a világ legtöbb részén illegális, de nem igazán érzik magu-
kénak a figyelmeztetéseket. Ez pedig azért lehet, mert ha kapnak is tájékoztatást, akkor
tabuként kezelve, nem éppen diákközeli módon. Pedig vannak olyan alternatív lehetősé-
gek, amelyekkel fel lehetne kelteni az érdeklődést és aktívan bevonni a megelőző attitűd
elsajátításába a tanulókat.
édia szakos egyetemistaként rengeteg tapasztalatot szereztem abban, hogy filmekkel
Migazán jól lehet üzenetet átadni a nézőknek. Hollywood pedig számos olyan jó film-
mel rendelkezik, amelyek a droghasználat témakörét dolgozzák fel fiatalos és élvezhető
formában, azt sugallva, hogy elég egyetlen rossz döntés a társadalmi nyomás hatására és
az élet fenekestől felfordul.