Page 15 - Zsiráf Magazin - 2016. március
P. 15

iákként nem igazán vannak emlékeim olyan ismeretterjesztő tanórákról, ahol komolyan
            Dfoglalkoztunk volna a droghasználattal és következményeivel. A biológiakönyvben is át-
            lapoztunk rajta, igaz, tényleg csak apró betűs részként foglalkozott vele a tananyag. Az iskola
            védőnője egyetlen egyszer tartott prevenciós előadást, aminek nem volt túl nagy sikere,
            ugyanis az osztályfőnöki óra elején negyed órában ledarálta a kötelező köröket. Így feltet-
            tem magamnak a kérdést, vajon mennyit tudhat valójában a 12-18 éves korosztály a témáról?


                z általános meggyőződésem, hogy a tanulók tisztában vannak a drogok káros hatásaival
            Aés azzal, hogy használatuk a világ legtöbb részén illegális, de nem igazán érzik magu-
            kénak a figyelmeztetéseket. Ez pedig azért lehet, mert ha kapnak is tájékoztatást, akkor
            tabuként kezelve, nem éppen diákközeli módon. Pedig vannak olyan alternatív lehetősé-
            gek, amelyekkel fel lehetne kelteni az érdeklődést és aktívan bevonni a megelőző attitűd
            elsajátításába a tanulókat.


                  édia szakos egyetemistaként rengeteg tapasztalatot szereztem abban, hogy filmekkel
            Migazán jól lehet üzenetet átadni a nézőknek. Hollywood pedig számos olyan jó film-
            mel rendelkezik, amelyek a droghasználat témakörét dolgozzák fel fiatalos és élvezhető
            formában, azt sugallva, hogy elég egyetlen rossz döntés a társadalmi nyomás hatására és
            az élet fenekestől felfordul.
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20