Page 10 - Zsiráf Magazin - 2016. március
P. 10

És a filmezés hogy jött? Viszony-
                                                                       lag korán elkezdtél már filmekben
                                                                       játszani.


                                                                       Minden színészosztálynak volt pár-
                                                                       huzamosan egy filmrendező párja a
                                                                       filmszakon, és a rendezők rögtön az
                                                              első filmjeikbe általában a színésztanoncokat
                                                              hívták. Engem azonban nem nagyon hívtak;
                                                              talán egy vagy kettő vizsgafilmbe, ha bele-
                                                              keveredtem. Szóval nem forogtam közkézen
                                                              a fiatal filmrendezők között. Akkor úgy gon-
                                                              doltam, hogy ez ennyi volt. Aztán egészen
                                                              meglepő módon ’96-ban, amikor a Gödrös
                                                              Frigyes a Glamour című filmjét castingolta,
                                                              valaki szólt, hogy menjek be, merthogy el
                                                              kéne játszani a rendező anyját. Elmentem
                                                              arra a castingra, ami a világ legegyszerűbb
                                                              castingja volt. Nem tudtam, hogy Frici vala-
                                                              miféle kémiát várt, hogy bejön-e az a nő, aki-
                                                              ben ő megláthatja az anyját. De hál’istennek
                                                              bejöttem azon az ajtón, és meg is kaptam a
                                                              szerepet. Abban az évben tulajdonképpen két
                                                              film ment párhuzamosan, hiszen elkezdtük
                                                              forgatni, Kamondi Zoltánnal Az alkimista és
                                                              a szűz című filmet is, és ezek adták a többit.
                                                              Ezután következett a Kalózok, Sas Tamás film-
                                                              je, utána a Jadviga párnája. Azt hiszem így
                                                              volt sorban. A Meseautó volt az első olyan
                                                              kommersz közönségfilm, amiben a nagyobb
                                                              közönség is láthatott.



                                                                       Egyből elvállaltad azt a szerepet?



                                                                       Rengeteget hezitáltam. Én addig
                                                                       csak művészfilmekben szerepel-
                                                                       tem, a magyar közönségfilm, mint
                                                              olyan, pedig még igencsak gyerekcipőben
                                                              járt. Egyedül a Miniszter félrelép és a talán a
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15