Page 57 - Zsiráf Magazin - 2016. november
P. 57
Az biztosan látszik, hogy a jövőben az em-
berek nem egyféle formátum közül választ-
hatnak, amikor vizuális szórakozásra vágynak.
Már most rendelkezésre áll a 2D, a 3D, a 360
fokos videók-képek és a VR. Ez utóbbiak
esetében, ahol a bejárhatóság a legfonto-
sabb tényező, Laganaro szerint a vízválasztó
egy olyan tartalom megjelenése lesz, amely
széles közönséghez jut el, egyúttal teljesen
új befogadási élményt is nyújt – ennek per-
sze technikai feltételei is vannak, hiszen még
nem általános tartozéka egy háztartásnak a
VR szemüveg. Ahogy azonban a filmnek is
megvannak a maga klasszikusai, a máig hivat-
kozási alapnak számító alapművei, a jövőben
a VR is hasonló módon érheti el a mainstream
státuszt. Ha ezt sikerül elérnie, akkor válik iga-
zán a tömegek szórakozási formájává.