Page 41 - Zsiráf Magazin - 2017. január
P. 41
7. osztályos korod óta tudod bizto-
Zs san, hogy filmezéssel szeretnél fog-
lalkozni. Mi inspirált akkor, hogy ezt a szakot
válaszd?
Igen, körülbelül akkorra tisztázó-
KM dott le bennem, történeteket már
kisebb koromban is írtam, képregényeket is
rajzoltam a napköziben. Általános iskolában
nagy Star Wars-rajongó voltam, és rengeteg
regényt, képregényt olvastam abból az uni-
verzumból, amelyek beindították a fantáziá- N 07658
mat, na meg Rejtő Jenő és Asimov világa is
megfogott. Valahonnan innen eredeztetném
a gyerekkori döntést, a szak választása termé- N 07658
szetesen csak az érettséginél jött.
Diplomamunkád, a Kikelet az idős-
Zs kori szerelemmel foglalkozik. Hon-
nan jött ez az ötlet?
A környezetemben több olyan eset
KM is történt, mint amiről a filmem
szól – nagyszülő korú emberek kamaszosan
ismerkednek, talán még szerelmesek is lesz-
nek újra –, az egyik ilyen, több éves hosszúsá-
gú sztorit adaptáltam, sűrítettem rövidfilmbe.
Lenyűgözött, hogy sokakban 70-80 év felett
is van annyi életkedv és szeretet, mint fiatalon.
Filmedben nagy hangsúlyt fektetsz
Zs a vizualitásra, bizonyos képi megol-
dásokban erős párhuzamokat lehet felfe-
dezni Huszárik Zoltán Szindbádjával. Ho-
gyan készültél fel erre a filmre?
A Szindbád mellett a Szerelemre
KM is utaltunk (Makk Károly, de szin-
tén Tóth Janó keze munkája), sőt, az eredeti
tervem szerint filmnyelvében még közelebb
állt volna ezekhez a mesterművekhez, nem
csak egy-egy jelenetben. Az előkészítés-
nél nem néztem kifejezetten a Kikelethez
filmeket, viszont elkezdtem jobban figyelni
az életteli nyugdíjasokra az utcán, hírekben.
Szakmai szempontból volt olyan rész, amit
már a forgatókönyv írásakor pontosan tudtam
előre, és volt olyan, amit a film operatőré-
vel, Kisteleki Mártonnal találtunk ki a snittelés,
storyboardozás közben.