Page 12 - Zsiráf Magazin - 2018. február
P. 12

FEBRUÁRI



            HÍRMORZSÁK

























                                                  ÖREGSZIK A FACEBOOK


                                                        Régen menőnek számított, ma már egyre kevésbé
                                                          vonzza a fiatalokat. A Globális Falu legnagyobb
                                                           népességű közössége, a Facebook felhasználók
                                                            köre elöregedő társaságnak számít. A 2017-es
                                                             évben 1,4 millió amerikai fiatal köszönte szé-
                                                             pen, és hagyta ott a platformot a 12–17 évesek
                                                             körében, így év végére ebből a korosztályból
                                                             12,1 millió amerikai maradt a legnagyobb kö-
                                                             zösségi oldalon – az eMarker felmérése szerint.


                                                           Az arány a 18–24 évesek körében sincs másként.
                                                         Tavaly 2,8 millió 25 év alatti gondolta úgy, hogy
                                                       már nem a Facebookon éri meg a legjobban kap-
                                                    csolatot tartani az ismerősökkel.


            A nagyszámú lelépés okaként lehet említeni a Facebook öregedését, egy egész generáció
            nőtt fel rajta, ízlésviláguk pedig kevésbé rezonál a mai fiatalok érdeklődésével.

            Másrészt nem tetszik ennek a korosztálynak a Facebook digitális nyilvántartó szerepe sem,
            így a gyorsreagálású és azonnali visszajelzést váró fiatalok olyan alkalmazásokat részesítenek
            előnyben, ahol a megosztásnak nem marad nyoma.

            Az eMarker statisztikában jól látszik a különbség: a Facebook 5,6 százalékot veszített a 12–17 éves
            amerikaiak táborából, míg az Instagram felhasználói közt – ami szintén a Facebook tulajdoná-
            ban van – 8,7 százalékkal, a Snapchatesek közt pedig 4,1 százalékkal többen lettek a hasonló
            korú fiatalok.
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17