Page 12 - Zsiráf Magazin - 2018. február
P. 12
FEBRUÁRI
HÍRMORZSÁK
ÖREGSZIK A FACEBOOK
Régen menőnek számított, ma már egyre kevésbé
vonzza a fiatalokat. A Globális Falu legnagyobb
népességű közössége, a Facebook felhasználók
köre elöregedő társaságnak számít. A 2017-es
évben 1,4 millió amerikai fiatal köszönte szé-
pen, és hagyta ott a platformot a 12–17 évesek
körében, így év végére ebből a korosztályból
12,1 millió amerikai maradt a legnagyobb kö-
zösségi oldalon – az eMarker felmérése szerint.
Az arány a 18–24 évesek körében sincs másként.
Tavaly 2,8 millió 25 év alatti gondolta úgy, hogy
már nem a Facebookon éri meg a legjobban kap-
csolatot tartani az ismerősökkel.
A nagyszámú lelépés okaként lehet említeni a Facebook öregedését, egy egész generáció
nőtt fel rajta, ízlésviláguk pedig kevésbé rezonál a mai fiatalok érdeklődésével.
Másrészt nem tetszik ennek a korosztálynak a Facebook digitális nyilvántartó szerepe sem,
így a gyorsreagálású és azonnali visszajelzést váró fiatalok olyan alkalmazásokat részesítenek
előnyben, ahol a megosztásnak nem marad nyoma.
Az eMarker statisztikában jól látszik a különbség: a Facebook 5,6 százalékot veszített a 12–17 éves
amerikaiak táborából, míg az Instagram felhasználói közt – ami szintén a Facebook tulajdoná-
ban van – 8,7 százalékkal, a Snapchatesek közt pedig 4,1 százalékkal többen lettek a hasonló
korú fiatalok.