Page 7 - Zsiráf Magazin - 2018. május
P. 7

AMIT MOST CSINÁLSZ, ÉLES VÁLTÁSNAK
            TŰNHET, A MARKOS-NÁDASON EDZŐ-
            DÖTT KÖZÖNSÉG SZEMÉBEN. HOGYAN
            KERÜLTÉL A MIKROFON MÖGÉ?

                   30 éves koromra minden létező elis-
                   merést megkaptam, amiről egy humo-
                   rista álmodhatott. Mégis azt mondtam,
            hogy ez nekem kevés. Így tíz év után, ’92-ben,
            kiléptem a Markos-Nádas kötelékből, és ezzel
            együtt a Mikroszkóp Színpadtól is, de még
            nem tudtam, mihez fogok kezdeni. Szeren-
            csémre akkor indult Miskolcon az első közép-
            kelet magyarországi kereskedelmi rádió, ami-
            nek a főszerkesztője Görgényi Zoltán volt, akit
            még Magyar Rádióból ismertem. Ő hívott fel,
            hogy egy csapatot szeretne összerakni, és
            szeretné a hétfőket nekem adni. Így kezdő-
            dött a rádiózás, aztán szép lassan megtanul-
            tam az évek során.


            UGORJUNK EGY NAGYOT AZ IDŐBEN.                    EMLÍTETTED, HOGY EGÉSZ ÉLETEDBEN
            HOGY SZÜLETETT MEG AZ INTERMEZZO?                 VÉGIGKÍSÉRT A ZENE, AMI LEHET MON-
                                                              DANI, HOGY APAI ÖRÖKSÉG.
                   A feleségem látta, hogy a Klasszik Rá-
                   dió élő, délutáni adásához keresnek              Már 4 évesen énekeltem a Rádiókaba-
                   műsorvezetőt. Eleinte el sem tudtam              ré szilveszteri műsorában, nekem írta
            képzelni, hogy a közönség, elfogadja majd               a dalt édesapám. Később nagyon ciki
            azt, hogy a Nádas Gyuri azaz a korábbi Hu-        volt az apám zenéje fiatalként. Olyanokért ra-
            gyos Józsi klasszikus zenéről beszél. A fele-     jongtam, mint a Beatles, Rolling Stones,
            ségem azonban meggyőzött, hogy írjam              Emerson, Lake and Palmer, de az apám ro-
            csak le a szakmai önéletrajzomban, hogy           mantikus zenéjét nem nagyon szerettem. Ez
            nyolc évig jártam a Marczibányi téri Kodály       azt hiszem érethető, hiszen egy kamasznak
            Zoltán Ének-zenei Általános Iskolába, négy        az, hogy Kicsit szomorkás a hangulatom…
            évig voltam az egyházi énekkar tagja Eszter-      nem sokat üzen.  Később azonban, amikor
            gomban, a Ferences Gimnáziumban, emel-            úgy hozta a sors, hogy édesapám megbete-
            lett zenekarban basszusgitároztam, zenei ren-     gedett és nagyon hamar elment, szinte egy
            dező is voltam, édesapám pedig nagyon híres       csapásra átértékelődött a zenéje. Amikor még
            zeneszerző volt a hatvanas-hetvenes évek-         nem tudtuk, hogy beteg, elkészült az utolsó
            ben. Egyébként a két fiam közül a nagyobbik       szerzői lemeze, azon pedig volt egy dal, amit
            zenész, a kiesebbik színész-zenész. Tehát a zene   G. Dénes Györggyel írt. Az volt a címe, hogy
            az mindig is ott volt körülöttem, és ahogy be-    Mégis, és arról szólt, hogyan múlik el a világ
            adtuk az önéletrajzot, két hét múlva jött a hí-   egy férfiember életében. Rá egy hétre, ahogy
            vás, hogy érdekelné őket a személyem.             megjelent a lemez, meghalt az apám, és ez-
                                                              zel együtt átértékelődött a dal is. Onnantól
                                                              fogva kötelességemnek éreztem, hogy az ő
                                                              munkásságát, a műveit megismertessem a fi-
                                                              atalokkal.
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12