Page 8 - Zsiráf Magazin - 2018. október
P. 8
4. Jegyzetelj az órákon!
Sokkal könnyebb dolgod lesz otthon, ha nem kell kijegyzetelned
az anyagot, és emlékszel is valamennyire az órákon. Emeld ki a fon-
tos dolgokat, húzd alá, karikázd be a kulcsszavakat! Sokkal több
kedved lesz majd egyáltalán kinyitni a füzetet, ha tudod, hogy egy
szép és színes füzetbelső vár! Azért is érdemes a saját jegyzet, mert
a módszer mindenkinél más és más, amely összefügg az adott
személy gondolkodásmódjával. Van, aki nagyon kevés információt
jegyez le, inkább a kulcsszavakat, tételmondatokat, van, aki lap te-
tejétől az aljáig végigírja, ami az órán elhangzott. Ha pedig mások
jegyzeteit használod, több mint valószínű, hogy nem fogod meg-
érteni az összefüggéseket. Egy jegyzetnek mindig csak az egyik fele
szerepel a füzet lapjain, a másikat a jegyzetelő fejében kell keresni.
5. 6.
Tanulás otthon Szerezz be egy határido´´naplót!
Kezd a nehezebb tárgyakkal! Ha nem megy Vagy leckefüzetet. Vagy egy sima füzetet. Írj
a matek, azt vedd előre. Jobb hamar túlesni fel mindent, amit a tanárok mondanak, írd
a rosszabb dolgokon, nem? Ha a kedvenc le az órarendedet! Ha tudod, mikor lesznek
tárgyaiddal kezded, jó pár óra után már nem a dolgozatok, mikor van a beadandók határ-
lesz se erőd, se kedved nekiállni a nemszere- ideje, nem fogod elfelejteni, és nem fog aznap
tem-tárgyaknak. Tedd el jó messzire a telefo- meglepetésként érni. Tegyél egy parafa vagy
nodat! Ha ott villog melletted a kijelző, nem mágnes táblát az asztalod fölé, és oda is rakd
fogsz tudni koncentrálni. Próbálj meg 20-30 ki az órarendedet, valamint post-iten a fontos
percenként tartani 1-2 perc szünetet, állj fel, dátumokat. Ha tudod előre, milyen feladataid
nyújtózkodj, menj ki a friss levegőre. Senki vannak, könnyebb megtervezni, melyik nap
sem tud 3-4 óráig folyamatosan koncentrálni, melyik tantárggyal foglalkozz. Valamint tudni
az iskolában is ezért vannak szünetek az órák fogod, mennyi szabadidőd marad mellettük!
között.