Page 11 - Zsiráf Magazin - 2019. április
P. 11

Boston. 1906.                                     A Trackster:




                                                               A lábbeli reklámozása többnyire szájhagyo-
                                                               mány alapján működik, mivel Kidd ekkor
                                                               még nem költ sokat reklámra.





                                                               Új korszak nyílik:



                                                               1972-ben Jim Davis megvásárolja az egész
                                                               vállalatot. Ekkor még csak hatan dolgoznak
                                                               nála és naponta harminc pár cipőt gyárta-
                                                               nak, ami éves szinten százezer dollár bevételt
                                                               jelent. Davis keze alatt annyira felfut a brand,
                                                               hogy 1976-ban megválasztják az év cipőjé-
                                                               nek egyik gyártmányát. Nem erőltetett sem-
                                                               mi nyálas marketinget csupán alternatívát kí-
                                                               nált az embereknek.



            William J. Riley angol bevándorló fogadást
            tesz: olyan embereken fog segíteni, akiknek fáj
            a lábuk! Ennek az ígéretnek eleget téve meg-
            alapítja cégét, mely gyógycipőket és talpbe-
            téteket gyárt. 1934-ben William felveszi maga
            mellé addigi alkalmazottját, Arthur Hallt. Ez
            okos döntés, hiszen a cég ugyanebben az év-
            ben gyártja az első szöges cipőjét is, ahol elkél
            Hall segítsége. Érdekesség, hogy ezt a cipőt
            még teljes mértékben kézzel csinálják.


            1954-ben Hall eladja a vállalatot saját sógorá-
            nak, Paul Kidd-nek. Ő új cipőket szeretne gyár-
            tani, viszont 1961-ig a gyógycipők uralják a cég
            profilját. ‘61-ben piacra dobják a világ első ver-
            senyzésre szánt futócipőjét, a Trackster-t.



















                                                              Jim, miután felvásárolta az Nb-t.
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16