Page 15 - Zsiráf Magazin - 2017. március
P. 15
AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁSI ANYAGOK A MEGCÉLZOTT KOROSZTÁLYOK
EZT AZ ŰRT HIVATOTTAK BETÖLTENI
Az elmúlt évek tapasztalata alapján bátran
Rendhagyó osztályfőnöki óráink mellett mondhatjuk, hogy a középiskolás, azaz a 14-
most megjelenik egy digitális formában elér- 18 éves korosztály a legfogékonyabb erre a
hető oktatási segédanyag is, melynek célja, témára. Az előadások, óravázlatok kidolgo-
hogy a pedagógus úgy tudjon felvilágosító zásánál igyekeztünk kiemelni azokat a téma-
foglalkozást vagy osztályfőnöki órát tartani köröket, amelyek iránt a fiatalok érdeklődnek.
a hamis termékek kockázatairól, hogy an- Így szó esik a zeneiparról, a szoftverhaszná-
nak elsajátítása egyszerű, szórakoztató, a latról, valamint a hamisított ruházati termé-
tananyag pedig érthető és érdekes legyen. kekről és elektronikai eszközökről. A teljes
Ennek szellemében alakítottuk ki az anya- anyag megismeréséhez javasoljuk, hogy
gok struktúráját, különböző célcsoportokra akár több osztályfőnöki órán is essen szó a
bontva. szellemitulajdon-jogokról és azok megsérté-
séről, védelméről, ezért alakítottunk ki több
A látvány és az interaktivitás szerepe legalább órán átívelő, 45 perces oktatási anyagokat.
olyan fontos volt, mint a mondanivalóé, hi- Az egyes felvilágosító segédletek külön és
szen a diákokat gyorsabban ragadja magával egymásra épülve is megállják a helyüket, így
a vizuális élmény, míg a szöveges formába egy vagy több óra témájának is alapul szol-
öntött üzenet a pedagógus munkáját segíti gálhatnak.
a felkészülés során. A gyerekek így nem egy-
szerű PowerPoint diákat olvashatnak, hanem
korosztályukra szabott, vizuálisan is megnye-
rő látványban lesz részük, miközben az órát
tartó pedagógus magyarázatai, információi
teszik befogadhatóvá és hitelessé az üzene-
tet.
A diákok számára nem kizárólag a hamisítás
veszélyeiről szóló megdöbbentő és sokszor
tragikus vagy elképesztő példákat kívánunk
felsorakoztatni, hanem többféle szempont-
ból közelítjük meg a szellemitulajdonjog-vé-
delmet. A cél, hogy informáljuk őket erről a
kevésbé ismert jogterületről, és a megszer-
zett ismereteket képesek legyenek a min-
dennapi élet gyakorlati példáin keresztül
saját életükben alkalmazni, egy-egy döntést
pedig akár erkölcsi, emberi, gazdasági vagy
egészségügyi szempontból mérlegelni –
vagyis tudatos fogyasztóvá váljanak.