Page 15 - Zsiráf Magazin - 2017. március
P. 15

AZ  ELEKTRONIKUS  OKTATÁSI  ANYAGOK               A MEGCÉLZOTT KOROSZTÁLYOK
            EZT AZ ŰRT HIVATOTTAK BETÖLTENI
                                                              Az elmúlt évek  tapasztalata alapján bátran
            Rendhagyó osztályfőnöki óráink mellett            mondhatjuk, hogy a középiskolás, azaz a 14-
            most megjelenik egy digitális formában elér-      18 éves korosztály a legfogékonyabb erre a
            hető oktatási segédanyag is, melynek célja,       témára. Az előadások, óravázlatok kidolgo-
            hogy a pedagógus úgy tudjon felvilágosító         zásánál igyekeztünk kiemelni azokat a téma-
            foglalkozást vagy osztályfőnöki órát tartani      köröket, amelyek iránt a fiatalok érdeklődnek.
            a hamis termékek kockázatairól, hogy an-          Így szó esik a zeneiparról, a szoftverhaszná-
            nak elsajátítása egyszerű, szórakoztató, a        latról, valamint a hamisított ruházati termé-
            tananyag pedig érthető és érdekes legyen.         kekről és elektronikai eszközökről. A teljes
            Ennek szellemében alakítottuk ki  az anya-        anyag megismeréséhez javasoljuk, hogy
            gok struktúráját, különböző célcsoportokra        akár több osztályfőnöki órán is essen szó a
            bontva.                                           szellemitulajdon-jogokról és azok megsérté-
                                                              séről, védelméről, ezért alakítottunk ki több
            A látvány és az interaktivitás szerepe legalább   órán átívelő, 45 perces oktatási anyagokat.
            olyan fontos volt, mint a mondanivalóé, hi-       Az egyes felvilágosító segédletek külön és
            szen a diákokat gyorsabban ragadja magával        egymásra épülve is megállják a helyüket, így
            a vizuális élmény, míg a szöveges formába         egy vagy több óra témájának is alapul szol-
            öntött üzenet a pedagógus munkáját segíti         gálhatnak.
            a felkészülés során. A gyerekek így nem egy-
            szerű PowerPoint diákat olvashatnak, hanem
            korosztályukra szabott, vizuálisan is megnye-
            rő látványban lesz részük, miközben az órát
            tartó pedagógus magyarázatai, információi
            teszik befogadhatóvá és hitelessé az üzene-
            tet.

            A diákok számára nem kizárólag a hamisítás
            veszélyeiről szóló megdöbbentő és sokszor
            tragikus vagy elképesztő példákat kívánunk
            felsorakoztatni, hanem többféle szempont-
            ból közelítjük meg a szellemitulajdonjog-vé-
            delmet. A cél, hogy informáljuk őket erről a
            kevésbé ismert jogterületről, és a megszer-
            zett ismereteket képesek legyenek a min-
            dennapi élet gyakorlati példáin keresztül
            saját életükben alkalmazni, egy-egy döntést
            pedig akár erkölcsi, emberi, gazdasági vagy
            egészségügyi szempontból mérlegelni –
            vagyis tudatos fogyasztóvá váljanak.
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20