Page 21 - Zsiráf Magazin - 2018. március
P. 21
Persze az is lehet, hogy mindegyik igaz volt. A tiszteletre méltó patríciuscsaládok harcia-
san őrizték lánykáik ártatlanságát, míg fiaikat esetleg maguk a családfők vitték el a helyi
bordélyba, hogy szakértőktől tanulják meg, mit is kell csinálni a nászéjszakán.
Toleráns egyház és városi hatóság
Ugyanez a kettősség jellemezte az egyházat törték össze magukat, hogy megszüntessék
is abban, ahogy a szerelemhez és a szexuali- a fizetett szerelmet a városaikban, sőt nagyon
táshoz állt. Persze hangoztatták, hogy a szex is motiváltak voltak abban, hogy a bordélyok
célja az utódok nemzése, de azért találunk fennmaradjanak, és jól jövedelmezzenek.
ennél kétértelműbb megnyilatkozást is. Pél- Ugyanis a bordélyok tulajdonosait arra köte-
dául Szent Ágoston és Aquinói Szent Tamás is lezték, hogy bevételeik nyolcadát fizessék be
egyetértett a következőben: „Emeld ki a pros- adóként, és hogy az egyház is elégedett le-
tituáltakat a társadalomból, s mindent össze- gyen, arra is kötelezték őket, hogy kötelező
zavar a bujaság.” Úgy tűnik, a szenteknek is alamizsnát adjanak egyházi intézményeknek.
volt némi realitásérzékük…
Ennek a kettős hozzáállásnak köszönhető-
Hasonlóan kétértelműen viselkedtek a vilá- en aztán virágzott a prostitúció a reneszánsz
gi hatóságok. Minden erejükkel igyekeztek Itáliában. Ez azt jelentette, hogy minden
szabályozni a prostitúciót, évről évre újabb és városban volt legalább egy bordélyház,
újabb rendeletekben próbálták meg szabá- a nagyobb városokban több is. Állítólag
lyozni, hogy hol és hogyan működhetnek 1468-ban Velencében több mint kétszáz ilyen
bordélyházak, mit viselhetnek a prostituáltak. intézmény működött, és a város lakóinak ti-
Ugyanakkor a városi hatóságok nem igazán zede prostituált volt.
Borgiák