Page 54 - Zsiráf Magazin - 2015. december
P. 54

Főiskolán (új nevén Budapesti Metropolitan
            Főiskola). Véleményem szerint a rendező egy
            kicsit író, egy kicsit operatőr, egy kicsit vágó
            és egy kicsit hangmérnök is, hiszen jó eset-
            ben a filmes munka minden fázisánál ott van.
            Tehát logikus döntés a rendezői pályát válasz-
            tani annak, aki az egész folyamatban szeretne
            részt venni.

                     GOND(N)OK CÍMŰ FILMEDBEN
                     ÜGYESEN JÁTSZOL A KÜLÖNBÖZŐ
                     STILÁRIS ÉS TEMATIKUS ELEMEK-
                     KEL. A FŐSZEREPLŐ VÉGIG A NAGY
                     KEDVENC, COLUMBO GESZTUSAIT
                     IMITÁLJA, KÉPI VILÁGÁBAN PEDIG
                     A FILM NOIR VIZUALITÁSA ÉRHETŐ
                     TETTEN. KIK INSPIRÁLTAK TÉGED A
                     FILM MEGALKOTÁSAKOR?

            Egy érdekes és hosszadalmas munkafolya-
            mat eredménye, hogy a cselekmény ebben
            a vizuális megvalósításban jött létre. Rengeteg
            ötletmorzsám volt különböző témákat illető-
            en, amiket folyton megosztottam az írókkal
            és az operatőrrel egyaránt. Aztán szépen el-
            kezdett kialakulni a Gond(n)ok formája. Mi-
            után tudtuk, hogy ezt az ötletet szeretnénk
            megvalósítani, minden energiánkkal próbál-
            tunk anyagot gyűjteni. A kérdésben említett
            Columbo rengeteg epizódját megnéztük,
            valamint a klasszikus film noir alkotásokat is
            felfrissítettük magunknak. Ezek a dolgok so-
            kat inspiráltak minket a vizuális megvalósítás
            tökéletesítésében és az utalások kidolgozá-
            sában. Továbbá rengeteg inspirációt adtak a
            tanáraink is, akik folyamatosan segítettek és
            egyfolytában ösztönöztek minket. Szerintem
            a többiek nevében is mondhatom mindezt.
            Szerencsére a legtöbb tanár látta a fantáziát
            ebben a filmtervben, így nem kellett nagy fa-
            lakat és akadályokat áttörni, hogy elkészíthes-
            sük. Az energiáinkat tényleg arra fordíthattuk,
            hogy a körülményekhez képest a tőlünk tel-
            hető legjobb filmet valósítsuk meg.
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59