Page 100 - Zsiráf Magazin - 2016. február
P. 100

4








































            FEJBEN DŐL EL

            Olivérnek azonban nem csak a mozdulatait
            vizsgálták, kíváncsiak voltak arra is, mi megy
            végbe a fejében játék közben. A mentális tré-
            ning azonban nem pszichológiai teszt volt,
            a tengerentúli megfigyelők ez esetben is a
            nagykorúvá váló digitális technikát hívták
            segítségül. Egy úgynevezett agytérképezést
            készítettek játékosunkról, akit egy Playstation
            2-esre kötve autós szimulátor segítségével
            analizáltak.


            „Három agytípust különböztettek meg, me-
            lyeket különböző színekkel láttak el. A lassú
            agy volt a kék. A normál, úgynevezett tökéle-
            tes agy, ami a legideálisabb a játékhoz, zöld
            színt kapott. Míg az agresszív, gyorsan inge-
            relhető agyat piros színnel jelöltek.” – mondta
            Olivér, aki a középső, zöld tartományba került.
            Az eredmény Őt is és az edzőket is meglepte.
            Hihetetlenül jó érzés volt ez Olivér számára,
            aki előzetesen azt gondolta volna, hogy pont
            ez az a terület, ahol a legtöbbet kell még fej-
            lődnie. Munka természetesen azért így is akad
            bőven.
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104