Page 100 - Zsiráf Magazin - 2016. február
P. 100
4
FEJBEN DŐL EL
Olivérnek azonban nem csak a mozdulatait
vizsgálták, kíváncsiak voltak arra is, mi megy
végbe a fejében játék közben. A mentális tré-
ning azonban nem pszichológiai teszt volt,
a tengerentúli megfigyelők ez esetben is a
nagykorúvá váló digitális technikát hívták
segítségül. Egy úgynevezett agytérképezést
készítettek játékosunkról, akit egy Playstation
2-esre kötve autós szimulátor segítségével
analizáltak.
„Három agytípust különböztettek meg, me-
lyeket különböző színekkel láttak el. A lassú
agy volt a kék. A normál, úgynevezett tökéle-
tes agy, ami a legideálisabb a játékhoz, zöld
színt kapott. Míg az agresszív, gyorsan inge-
relhető agyat piros színnel jelöltek.” – mondta
Olivér, aki a középső, zöld tartományba került.
Az eredmény Őt is és az edzőket is meglepte.
Hihetetlenül jó érzés volt ez Olivér számára,
aki előzetesen azt gondolta volna, hogy pont
ez az a terület, ahol a legtöbbet kell még fej-
lődnie. Munka természetesen azért így is akad
bőven.