Page 32 - Zsiráf Magazin - 2016. február
P. 32

A munkáitokat látva, előttem  Tulajdonképpen soha nem abból indultam ki,
                   egy ilyen Wim Wenderses, Jim               hogy készítsünk egy filmet aktuális problémá-

            Jarmusch-os, road movie-s vonal                   ról, először mindig a helyzet volt meg, utána
            rajzolódott ki, ahol meghatározók a               megkerestem, hogy a helyzet hogyan látszik
            véletlenszerű találkozások és az em-              a legjobban. Például a Welcome to Europe-
            beri viszonyok. Honnan meríted az                 ban két férfi ül egy zárt térben, és álmodozik
            inspirációt a munkáidhoz?                         a szép új világról. Kicsit kellett csak távolabb
                                                              tekinteni és ott volt, hogy ez a menekültekről

                   Az én életem tele volt ilyen véletlensze-  szól. A Wartburgnál is először volt meg ez
                   rű találkozásokkal. Ahogy említettem       a szituáció, utána láttuk meg a kérdéseket:
            Orsival és Csabival is a véletlen hozott össze    hogyan került két családapa ilyen helyzetbe?
            minket. Én azt keresem, mik azok a szituációk,    Miért nem volt más választásuk?
            amik pontosan leírják az emberi viszonyokat.
                                                                    Wartburg című munkátok egy

                   Kulcsszerepe van annak, hogy az                  konkrét rablást dolgoz fel, de
                   ember felől közelítetek ezekhez            tulajdonképpen nagyobb társadalmi
            a témákhoz, emellett nagy hangsúlyt               távlatok elemzését tűzi ki célul. Hol
            fektettek az aktuális társadalmi prob-            találtatok rá erre a témára?
            lémák bemutatására.  Ezt a fajta nyi-
            tottságot hogyan kezeli a közönség?                     2010-ben bulvárlapban olvastam: Fil-
                                                                    mekből tanultak a balek postarablók.
                                                              Rögtön nagyon érdekelt, hogyan nézett ki ez
                   Egy jelenségről, mindig csak embe-         a folyamat, hogy egy Wartburggal mennek el
                   reken keresztül lehet beszélni, mert       postát rabolni, ráadásul úgy, hogy mindent,
            különben teoretikus maszlaggá válik, de ha        amit erről tudtak, azt filmekből tanulták. Érez-
            van valaki, aki benne van, akkor már át lehet  hető volt, hogy ahogy megtörtént az humo-
            érezni ezt a helyzetet.                           ros, de az ok ennél sokkal súlyosabb.
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37