Page 70 - Zsiráf Magazin - 2016. február
P. 70
Szerinted mi az összefüggés a ku- Milyen a jó tanár, aki népszerű a
tyatartás és a pedagógia között? diákok körében, akire felnéznek?
Ez egy magas labda, mert sokan azon- Azt gondolom, mindenki más tanárt
nal felháborodnának, ha azt mondanám, tart jónak, hiszen mások vagyunk, más
nagy a hasonlóság a gyerekek és a kutyák pedagógiai módszerek működnek. Ami sze-
közt. Pedig mindkettő azt várja el, hogy hiteles rintem közös a jó tanárokban, hogy őszinték
legyél a szemében, hiteles tanár – hiteles fal- a gyerekekkel, társként kezelik őket, figyelnek
kavezér. Ha nem vagy az, nem fognak rád fel- rájuk, és ahogy már mondtam: hitelesek. Ha
nézni a gyerekek, és nem jön vissza a kutyád, egy tanár tisztában van önmagával, mond-
ha hívod. Másrészt mindkét kapcsolat alapja hatnám: önazonos, akkor a gyerekek is köny-
a bizalom és a szeretet, hiszen ha nem sze- nyebben elfogadják, még akkor is, ha néha
reted, akivel a napjaidat töltöd, legyen az gye- hibákat követ el. A tanár is csak ember…
rekcsapat vagy vizslabanda, ha nem bíznak
benned, nem tudtok együttműködni. A pozi- Demény igazán humoros és gyak-
tív megerősítés ugyanolyan fontos kutyáknál ran önironikus is. Magyar tanár-
és diákoknál, az egyik töpörtyűt kap, ha vala- ként, a való életben te is ilyen vagy, vagy
mit jól csinált, a másik pedig dicséretet vagy
ötöst. Végül pedig, ami nekem a legnehezebb, ezt csak a vizslacelebség követeli meg?
a következetesség…nem hagyhatod, hogy a
fejedre nőjenek, bármennyire is imádod őket. Az irónia az én fegyverem is, komoly
lecke is volt, mikor ráeszméltem, hogy
bizonyos kor alatt a gyerekek még nem értik a
humorom, és mindent szó szerint komolyan
vesznek, amit mondok, de persze, hamar túl-
lendültünk ezen, és már néha mosolyognak is.