Page 71 - Zsiráf Magazin - 2016. február
P. 71

Térjünk át kicsit magyarosabb
                   témára. Hogy látod a diákok hoz-
            záállását a tantárgyadhoz? Ez a tan-
            anyagtól függ vagy inkább a tanár-diák

            kapcsolattól?

                   A tananyag is számít, persze. Fontos, hogy
                   a gyerekek szemében az irodalom ne
            merüljön  ki a tankönyvízű, poros kötelezők-
            ben, hanem felfedezzék azokat a műveket,
            amik hozzátesznek valamit az életükhöz.
            Mostanában egyre több ifjúsági regényt ol-
            vasok, és vannak köztük remek könyvek is.
            Emellett nyilván mindenkinek van egy beál-
            lítottsága, érdeklődése, amin a jó tanárnak is
            nehéz változtatni. Én például imádtam a ké-
            mia tanárnőmet, de épp hogy nem buktam
            meg. Szóval, sajnos, ez nem elég a sikerhez.
            Mégis nagyon fontosnak tartom a személyes
            viszonyt, ami főleg irodalomnál elengedhe-
            tetlen, hiszen hogyan beszélgessünk érzel-
            mekről és az élet nagy dolgairól, ha szívük sze-
            rint hozzám se szólnának?


                   Az internet és a Z generáció kor-
                   szakában igen nehéz egy dologra
            lekötni a tanulók figyelmét. Neked mik
            erről a tapasztalataid?


                   Sosem volt könnyű lekötni a diákok fi-
                   gyelmét, csak régen, bezzeg az én időm-
            ben, még nem engedtük meg magunknak
            azt a luxust, hogy nyíltan unatkozzunk. Ma
            már tényleg úgy kell felkészülni minden órára,
            mintha egy tehetségkutatóban szerepelnék,
            és 45 percem lenne, hogy a zsűri ne szavaz-
            zon ki. Néha kiesünk, persze, de a továbbjutás
            érzése egyedülálló.
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76