Page 71 - Zsiráf Magazin - 2016. február
P. 71
Térjünk át kicsit magyarosabb
témára. Hogy látod a diákok hoz-
záállását a tantárgyadhoz? Ez a tan-
anyagtól függ vagy inkább a tanár-diák
kapcsolattól?
A tananyag is számít, persze. Fontos, hogy
a gyerekek szemében az irodalom ne
merüljön ki a tankönyvízű, poros kötelezők-
ben, hanem felfedezzék azokat a műveket,
amik hozzátesznek valamit az életükhöz.
Mostanában egyre több ifjúsági regényt ol-
vasok, és vannak köztük remek könyvek is.
Emellett nyilván mindenkinek van egy beál-
lítottsága, érdeklődése, amin a jó tanárnak is
nehéz változtatni. Én például imádtam a ké-
mia tanárnőmet, de épp hogy nem buktam
meg. Szóval, sajnos, ez nem elég a sikerhez.
Mégis nagyon fontosnak tartom a személyes
viszonyt, ami főleg irodalomnál elengedhe-
tetlen, hiszen hogyan beszélgessünk érzel-
mekről és az élet nagy dolgairól, ha szívük sze-
rint hozzám se szólnának?
Az internet és a Z generáció kor-
szakában igen nehéz egy dologra
lekötni a tanulók figyelmét. Neked mik
erről a tapasztalataid?
Sosem volt könnyű lekötni a diákok fi-
gyelmét, csak régen, bezzeg az én időm-
ben, még nem engedtük meg magunknak
azt a luxust, hogy nyíltan unatkozzunk. Ma
már tényleg úgy kell felkészülni minden órára,
mintha egy tehetségkutatóban szerepelnék,
és 45 percem lenne, hogy a zsűri ne szavaz-
zon ki. Néha kiesünk, persze, de a továbbjutás
érzése egyedülálló.