Page 91 - Zsiráf Magazin - 2016. február
P. 91

Hogy oldható fel a korlát edző és  máció átadásához. Ehhez az a legfontosabb,
            Zs fiatal tanítványa között?                      hogy hallgassunk a gyerekekre, tanuljunk tő-
                                                              lük, és folyamatosan képezzük-átképezzük
                       Kérdezni kell tőlük és akkor elér- magunkat. Az újdonságok behozása csak
            BM heted a célod. Mindenképpen fel  és kizárólag rajtam múlik. Azon, hogy tény-
            kell venni velük valamiféle kapcsolatot. Az én  legesen véghez fogom-e vinni, amit elter-
            fiam most tíz éves, zongorázik, és azt látom,  veztem, vagy sem. Ha a tanárnak igénye van
            hogy a zongoratanárnőjével óriási összhang- arra, hogy hozzátegyen valami pluszt, hogy
            ban vannak. Pontosan azért, mert megtalál- egy klikket alkosson a diákokkal, és azon ke-
            ták a közös hangot, a közös nyelvezetüket,  resztül magyarázza el a tananyagot, akkor a
            és nagyon érdekes látni, hogy a tinédzser- tudás átadása működni fog. Ez csakis azon
            korú fiam egy teljesen külön kis klikket alkot  múlik, hogy képzem magam, új dolgokat sa-
            ezzel a tanárnővel. Szerintem minden tanár- játítok el, nyitott vagyok a gyerekekkel való
            nak szüksége lenne ilyesmire, hogy a saját  bármiféle kommunikációra, és örülök annak,
            diákjaival megtaláljon egy külön klikket, ami  hogy egy ilyen fontos pozícióban vagyok. A
            csak az övék, és ami segítséget nyújt az infor- mai srácok már YouTube videókon keresztül
                                                              kommunikálnak egymással. Hogyan aka-
                                                              rom őket megtanítani bármire, ha én nem
                                                              vagyok képes ezeket a dolgokat befogadni?
                                                              Ez áldozatokkal jár – ezt elismerem –, ezek
                                                              fáradtságos dolgok, főleg ha van a tanárok-
                                                              nak mellette millió más feladata is, de valahol
                                                              el kell kezdeni, és mindenkinek önmagában
                                                              kell keresnie a lehetőséget. Az információira
                                                              nyitottnak kell lenni, az pedig, hogy milyen a
                                                              diák, a tanár felelőssége is egyben. Nyilván
                                                              ott van a szülő, aki részt vesz a nevelésben,
                                                              de a gyerekek alapvetően nem rosszak, csak
                                                              egy kis motiváció kell nekik. Én azt mondom,
                                                              hogy önképzés, önképzés és önképzés. A sa-
                                                              ját szakmámban hat vagy hét éve nincsen a
                                                              szövetség által akkreditált teniszedzői képzés,
                                                              mégis megtaláltam azt a lehetőséget, ami-
                                                              vel magamat képezhetem. Fáradtság, anyagi
                                                              nehézség, időbeli ráfordítás, de ha az ember
                                                              fejlődni akar, ha hisz abban, hogy képes jobb
                                                              lenni, akkor ez kifizetődik.

                                                              Folytatjuk...
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96