Page 29 - Zsiráf Magazin - 2016. április
P. 29

Beszéltél arról, hogy előadásokat
                                                              Zs is tartasz. Hogy látod, a diákoknak
                                                              megvan ilyenkor az Aha-élményük? Rádöb-
                                                              bennek, hogy ez mennyire jó és hasznos?

                                                                          Ha a gyerekek nyelvén megtalál-
                                                             SHK juk a kapcsolatot az egészséges
                                                              táplálkozás témáköréhez, akkor ők nagyon
                                                              élvezik. Néha olyan alapvető információk hi-
                                                              ányoznak náluk, hogy a gyümölcsöt meg kell
                                                              mosni, mi számít gyümölcsnek, vagy hogy
                                                              melyik zöldség és gyümölcs mikor terem. Ha
                                                              egy ilyen előadással találkoznak, játékosan, jól
                                                              felépítve, csipetnyi humorral fűszerezve kap-
                                                              nak tudnivalókat. Nem száraz dietetikai isme-
                                                              reteket adunk nekik, hanem az a fontos, hogy
                                                              ők is interaktívan részt tudjanak venni az elő-
                                                              adásban, felfedezzék, hogy mennyire hasz-
                                                              nos és izgalmas ez a téma. Éppen ezért játé-
                                                              kos feladatokat oldunk meg, érdekességekről
                                                              beszélünk, alapfogalmakkal ismertetem meg
                                                              őket, úgy hogy azt később hasznosítani is
                                                              tudják az életükben. Például ha az előadás
                                                              után lemegy a büfébe, tudja mit, miért jó ha
                                                              választ, és mit helyezzen előtérbe. Ha csak
                                                              egy-két dolog marad meg bennük, akkor
                                                              már megérte az egész. Sosem felejtem el,
                                                              általános iskolás vagy gimnazista koromban,
                                                              hogyan hallgattam meg bizonyos előadáso-
                                                              kat. Épp emiatt próbálok mindig javítani az
                                                              előadás módján, mert sokat számít, hogyan
                                                              és milyen formában adjuk át az ismereteket.
                                                              Nagyon szeretem ezt csinálni, és azt tapasz-
                                                              talom, hogy sikerül „aha-élményt” is szerezni
                                                              a gyerekeknek.
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34