Page 31 - Zsiráf Magazin - 2016. április
P. 31
Mi lehet az oka, hogy nem a megfe-
Zs lelő ételeket esszük? A tájékozódás
hiánya? Életmód? Anyagi szempontok?
Sokszor hallom azt, hogy drága préselt almalé a koncentrálttal szemben, és
SHK az egészséges életmód, és azon literenkénti ára még kedvezőbb is. De való-
belül is a táplálkozás. Az esetek többségében ban vannak olyan alapanyagok is, amiket csak
azonban ez nem teljesen igaz. Nagyobb kö- drágán, és nem is minden élelmiszerüzletben
rültekintést igényel, nagyobb feladat mondjuk lehet beszerezni. Manapság már viszont a na-
bevásárláskor, hogy nem a megszokott ter- gyobb élelmiszerüzletekben, üzletláncokban
mékeket vesszük le a polcról, hanem meg- is vannak az átlagember számára elérhető
fordítjuk és megnézzük a címkét. Például a jó változatos és egészséges élelmiszerek. Itt jön
öreg trappista sajt helyett egy zsírszegényebb be a vásárló szerepe, hogy azt mondja, most
mozzarella sajtot válasszunk vagy felvágottak veszek és megkóstolom teszem azt a hajdi-
bevásárlásánál párizsit veszünk, pedig ahe- nát vagy az amarántot, vagy több zöldséget
lyett vannak jobb alternatívák, mint például tesz a kosarába chipsek helyett, stb. A lényeg,
a magasabb hústartalmú, minőségi baromfi hogy kreatívabban, tudatosabban kellene vá-
felvágottak, amik tápértéke sokkal jobb egy sárolni, amihez sok esetben nem is vastag
párizsiénál. Hiába hallja az ember, hogy sok pénztárca kell, hanem tervezés, nyitottság és
zöldséget, gyümölcsöt, teljes kiőrlésű kenye- megfelelő táplálkozási ismeretek.
ret fogyasszon, bevásárláskor nem szán arra
plusz tíz percet, hogy megnézze még milyen
pékáruk vannak, tudatosan megnézze a cím-
két és az összetevőket. Sokan nem nyitottak
a változtatásra, hogy újat próbáljanak ki, már
kialakult, berögzött preferenciáik, ízlésviláguk
van, amin nehéz változtatni, de nem lehetet-
len. Ha megtapasztalja valaki, hogy új alap-
anyagokból, változatosan elkészítve, nem bő
zsírban sütve, hanem például párolva vagy
sütőben sütve, a megszokotton túl ízesítve
is lehet nagyon finom fogásokat készíteni az
egészsége érdekében, akkor elindul egy po-
zitív folyamat. Ha pedig az anyagi vetületét
nézzük, nagy különbségeket nem találunk, és
ne felejtsük el, hogy a kényelmi termékekre,
nassolnivalókra is sokat lehet költeni. Néz-
zünk egy összehasonlítást: egy 5 literes kisze-
relésű, frissen préselt 100%-os alma natúrlé
olcsóbbra jön ki, mint egy 1 literes 100%-os,
almalésűrítményből készült almalé. Például
ebben az esetben egészségesebb a hidegen