Page 31 - Zsiráf Magazin - 2016. április
P. 31

Mi lehet az oka, hogy nem a megfe-
            Zs lelő ételeket esszük? A tájékozódás
            hiánya? Életmód? Anyagi szempontok?


                         Sokszor hallom azt, hogy drága  préselt almalé a koncentrálttal szemben, és
            SHK az egészséges életmód, és azon  literenkénti ára még kedvezőbb is. De való-
            belül is a táplálkozás. Az esetek többségében  ban vannak olyan alapanyagok is, amiket csak
            azonban ez nem teljesen igaz. Nagyobb kö- drágán, és nem is minden élelmiszerüzletben
            rültekintést igényel, nagyobb feladat mondjuk  lehet beszerezni. Manapság már viszont a na-
            bevásárláskor, hogy nem a megszokott ter- gyobb élelmiszerüzletekben, üzletláncokban
            mékeket vesszük le a polcról, hanem meg- is vannak az átlagember számára elérhető
            fordítjuk és megnézzük a címkét. Például a jó  változatos és egészséges élelmiszerek. Itt jön
            öreg trappista sajt helyett egy zsírszegényebb  be a vásárló szerepe, hogy azt mondja, most
            mozzarella sajtot válasszunk vagy felvágottak  veszek és megkóstolom teszem azt a hajdi-
            bevásárlásánál párizsit veszünk, pedig ahe- nát vagy az amarántot, vagy több zöldséget
            lyett vannak jobb alternatívák, mint például  tesz a kosarába chipsek helyett, stb. A lényeg,
            a magasabb hústartalmú, minőségi baromfi  hogy kreatívabban, tudatosabban kellene vá-
            felvágottak, amik tápértéke sokkal jobb egy  sárolni, amihez sok esetben nem is vastag
            párizsiénál. Hiába hallja az ember, hogy sok  pénztárca kell, hanem tervezés, nyitottság és
            zöldséget, gyümölcsöt, teljes kiőrlésű kenye- megfelelő táplálkozási ismeretek.
            ret fogyasszon, bevásárláskor nem szán arra
            plusz tíz percet, hogy megnézze még milyen
            pékáruk vannak, tudatosan megnézze a cím-
            két és az összetevőket. Sokan nem nyitottak
            a változtatásra, hogy újat próbáljanak ki, már
            kialakult, berögzött preferenciáik, ízlésviláguk
            van, amin nehéz változtatni, de nem lehetet-
            len. Ha megtapasztalja valaki, hogy új alap-
            anyagokból, változatosan elkészítve, nem bő
            zsírban sütve, hanem például párolva vagy
            sütőben sütve, a megszokotton túl ízesítve
            is lehet nagyon finom fogásokat készíteni az
            egészsége érdekében, akkor elindul egy po-
            zitív folyamat. Ha pedig az anyagi vetületét
            nézzük, nagy különbségeket nem találunk, és
            ne felejtsük el, hogy a kényelmi termékekre,
            nassolnivalókra is sokat lehet költeni. Néz-
            zünk egy összehasonlítást: egy 5 literes kisze-
            relésű, frissen préselt 100%-os alma natúrlé
            olcsóbbra jön ki, mint egy 1 literes 100%-os,
            almalésűrítményből készült almalé. Például
            ebben az esetben egészségesebb a hidegen
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36